torsdag, januar 22

Støt Geert Wilders


Som det vil være de fleste bekendt, bliver den hollandske politiker Geert Wilders nu smidt i retten, anklaget under den særdeles elastiske paragraf om "hate-speech."

Det er hans utrættelige påvisninger af faren fra den militante islam, der har vakt Fru Justitias' vrede, ikke mindst hans kortfilm "Fitna."


Man kan støtte Wilders ved at signere

denne online underskrift-indsamling
.

Det vil naturligvis ikke rokke en tøddel i det nederlandske justitssystem, men om ikke andet vil det give Geert Wilders en moralsk støtte.


For yderligere at minde om hvad det hele handler om, er Fitna værd at gense:



Gør det, at jeg linker til filmen mig til en had-spreder? Måske, det må i så fald stå sin prøve ved en domstol. Gør det mig til mål for stødte muslimske galninges sarte følelser? Utvivlsomt.

Men når imamer truer med at hugge hovedet af mig hvis ikke jeg konverterer, så må det vel være mig tilladt at sige tak, men nej tak, til at annamme den Rette Lære™. Jeg er fuldt ud tilfreds med at være en alkoholbællende, moralsk depraveret afgudsdyrker, og det har jeg i sinde at blive ved med at være.

Hvis de militante (jeg elsker det ord, det lyder meget bedre end "terrorister," spørg bare Ritzau) imamer er så utilfredse med at bo i Vesten, så kan de jo re-eksporteres til f.eks. Syrien eller Ægypten. Dér vil de ganske vist glo ind i 12 geværmundinger inden der er gået et døgn, men sådan er der jo så meget.


UPDATE: Oliver Kamm, som i øvrigt er dybt uenig med Wilders, har lavet en fremragende analyse af, hvor misforstået det er for et samfund at beskytte borgere mod stødte følelser.
Mockery and denunciation of what others hold literally sacred will inevitably cause anguish and outrage. And faced with mental suffering on the part of some of its citizens, a free society must do nothing at all. No one is entitled to restitution for hurt feelings: not now; not ever.

The most — and not the least — that religious believers might be entitled to is human sympathy. They won’t get it from me; they might get it from you; but they must not get it as a matter of public policy, because a state has no business concerning itself with how its citizens feel.

Klarere kan det næsten ikke siges.

UPDATE 2: LGF er også på sagen. Charles Johnson har som sædvanligt ikke fattet en bønne af, hvad Europa er. Heldigvis er der nogle af hans kommentatorer, der mere fornuftige. De lever på lånt tid, hvis den cyklende anti-jihadist gør som han plejer, og i bedste Sovjet-stil smider dissidenter ud af sit forum.

Ingen kommentarer: