tirsdag, maj 22

100 års morskab


Nå, ja knapt nok. Men i dag er der grund til at lade kippe med flaget, for det er 100 år siden verden blev beriget med Hergé, Tintins far.

Læs endeligt også Bibliopaten på Politiken, én af de få grunde til at læse denne pamflet. Han stiller sine læsere den umulige opgave at finde den morsomste scene i de 23 albums, Hergé nåede at fuldende.

Her er mit bud på en herlig tegning. Ikke just politisk korrekt i vore dage, men hvad så. Den er stadig morsom.



Tegningen er hugget fra Monokultur

I øvrigt går bloggen her i dvale nok engang den næste uges tid. Opbrud, flytning og yadda yadda. I mellemtiden giver jeg mit humør en gang lak med Tintin og co.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Et absolut glimrende billede af hvad man burde gøre med muslimer i vestlige lande!

Tegnet før islamofobien skabtes og før islamiske hysterikere fik adgang til at se europæiske blade og aviser.

Mikael sagde ...

Fuldstændigt enig DR.

Lavede forøvrigt et kort indlægt her da Monokultur publicerede tegningen.

Anonym sagde ...

Et af mine favoritudtryk er fra TinTin i Afrika:

"Han er en OND hvid mand!"

Der hvor Tintins bil støder sammen med et tog, og toget vælter, vil en neger ikke hjælpe til med ordene "Jeg bliver jo sort!".
Og en anden siger de førnævnte bevingede ord!