fredag, august 11

Jamen dog...

Dårlig omtale er som bekendt bedre end ingen omtale, men det er dog med en vis overraskelse, at jeg læser Midt-I-Mods postering.
Mine damer og herrer - jeg brækker mig
Ærlig talt. Der skal nok ikke meget mere end yderligere et enkelt hadefuldt, ensidigt, IDF-røvslikkende indlæg mere på en af skrigosfærens talrige (men bemærkelsesværdigt ens) blogs til, før mavesækkens indhold stiger mod hals- og mundregionen, for at udtømmes i en nærliggende spand, kasse eller kumme.

Hold on to your breakfast, Morten. Her kommer et nyt hadefuldt indlæg:
Pressefotografer manipulerer for at få de "bedste" billeder i hus - så er der nok slet ingen civile ofre overhovedet!
Jo mange, tragisk nok. Men historien har endnu til gode at se krig uden civile ofre. Og nogle (men langtfra alle) publicerede billeder er endog meget mistænkelige. Somme er afsløret som rene forfalskninger, hvad der har fåetReuters til at tilbagekalde alle 920 fotos taget af freelanceren Adnan Hajj fra deres arkiv.






Hajj blev afsløret af din "skrigosfære".

Dæmonisering af modstanderne - en helt naturlig sag! (after all - de kan jo ikke være rigtige mennesker med de holdninger, vel)

Det forstår jeg ikke. Skattetryk bragte en vittig sammenligning, jeg gik med på spøgen og udvidede den lidt. Er det at dæmonisere fjenden?






For det første anser jeg hverken Holger Kå eller Søren Søndergaard for at være "fjenden". Nyttige idioter måske, men jeg nærer ingen tvivl om deres demokratiske sindelag. Jeg er uenig med dem politisk, men det gør dem ikke til min "fjende", og slet ikke en dæmoniseret sådan.

For det andet er det dog en besynderlig post at udskrige som et eksempel på "dæmonisering".

Langt bedre eksempler kan f.eks. findes her, her for ikke at tale om her. Se her taler jeg om fjenden! I det sidste link behøver jeg ikke at dæmonisere, det klarer de helt fint selv!

Holger K. havde i øvrigt lovet slet ikke at tale hvis der var Hizbolla-faner blandt demonstranterne.











Men selvfølgelig, tvivlen skal da komme ham til gode. Han kan jo have troet at demonstranterne reklamerede for en ældre film, hvad ved jeg.












Morten-Midt-i-Mod slutter:
Hvis jeg havde en tier for hver latterlig bloggers opfordring til og indlæg om hvordan man melder sig til IDF, ville det beløbe sig til adskillige månedslønninger. Mine damer og herrer - hold jeres kæft, eller lad handling følge ord. Hvis det er så vigtigt, og hvis krig er så sjovt og fremragende så smut - meld jer - nu!

Jeg var soldat i syv år under den kolde krig, hvor "alle" vidste, at det var os, der truede freden, ikke Sovjets SS-20'ere. Hvor var du?

P.S. Det er forresten ikke pænt af dig at kalde en af Profeten (PBUH!) benyttet hovedbeklædning for "narrøv"! Danske konsulater er blevet brændt ned for mindre end det.

Ingen kommentarer: